maanantai 15. lokakuuta 2018

Flores

Northern Waterthrush - Rantakerttuli - Mika Bruun
Aamulla jännitystä löytyykö W Kingbirdiä ja pääseekö veneellä? Ei löytynyt, eikä veneellä päässyt. Siitä huolimatta päätimme lähteä koneella yhdeltä, olettaen että lintu on ollut huonon sään takia aavistuksen piilossa ja nyt aurinko on tuonut sen esiin. Aamu meni kylän peltoja ihmetellessä, eikä mitään ollut löytynyt saaresta. Otimme riskin ja lähdimme pikakäynnille Ponta Delgadaan, Florekselle. Matkaahan on se 23 kilometriä. Auton vuokraus kävi suht nopeasti ja pääsimme ajamaan saaren pohjois päähän. Tilanne ei ollut hyvä, koska ketään ei ollut luonnollisesti paikalla. Sitten tuli Corvolta ensimmäinen häly. No tämä oli tiedossa että iltapäivällä tulee setti joka jatkuu aina tiistai aamuun saakka. Kuittasimme lajin REV´llä, mutta se ei riittänyt alkuunkaan. Corvon jengi käveli suunnilleen tietä pitkin pois ja lajeja paukkui. Onneksi ei meille mitään pinna kelpoista. Iskimme takaisin NOWA´lla, mutta takaisin tuli välittömästi Swainssonia ja Parulaa. Eikä meillä mennyt suunnitellusti, sillä herra King oli kadonnut. Lopulta viimeisen tunnin vesisade pilasi kaiken mahdollisen. Hylsy tuli WPn ensimmäisestä. Valitettavasti ei vaan päästy tuulen takia lähtemään ajoissa, shit happened. Illalla TIP illallinen viimeisen päälle. Käynti täällä oli kuitenkin tällä kertaa ihan mukava ja edullinen. Kokonais hintaan kuului lento (meno), auto, hotelli, venekyyti (paluu) ja illallinen, eikä hintaa tullut kuin 85 euroa, edullista. Mutta kun muistaa Corvon säännöt tätä ei kannata ihan kevyestä lajista edes yrittää. Nyt epäonnistuttiin valitettavasti. Aamulla 9:30 kohti "kotia". Joten ei menetetä kuin pari aamu tuntia, ja päästään iskemään omalla WPn pinnalla. Townsend´s Warbler on tilattu. Niitä on liikkeellä lähtö päässä. Odotettu WPn pinna joita itäisessä Newfoundlandissa on nähty yhteensä 24 yksilöä, joten eiköhän olisi aika huomenna.

The best of the Day:

Red-eyed Vireo - Two, 1 new
Grey-cheeked Thrush - 1 new
Swainson´s Thrush - 6th for Azores
Northern Parula - 18th for Azores
Black-throated Green Warbler - 9th for Azores and 11th for WP
Northern Waterthrush - Flores
Scarlet Tanager - Flores and Corvo
Rose-breasted Grosbreak - 1
Indigo Bunting - Two, 1 new

Näkymä keskellä häämöttävälle Corvolle

Lähtö tunnelmia, melko pomppuiselle lennolle

Harvoin on lennetty toisen nimellä #twins